• עבור לתוכן העמוד
  • עבור לטופס צור קשר
  • עבור למפת אתר
  • עבור להצהרת נגישות
רכיבי נגישות
  • הדגשת ניווט מקלדת והתאמה לקורא מסך
  • בחר גודל פונט
    • איפוס
      טקסט
    • טקסט
      בינוני
    • טקסט
      גדול
    • גופן
      קריא
  • בחר קונטרסט
    • איפוס
      ניגודיות
    • ניגודיות
      עדינה
    • ניגודיות
      גבוהה
    • שחור
      לבן
    • הדגשת
      כותרות
    • הדגשת
      לינקים
    • הגדלת
      עמוד
  • איפוס הגדרות נגישות
החברה למתנסים
Language
  • English
  • ערבית
כניסת עובדים
בר ניווט ראשי דלג על בר ניווט ראשי
  • מי אנחנו
    • חזון החברה וייעוד
    • קצת היסטוריה
    • מבנה הארגון
    • חברי דירקטוריון והנהלה
    • קוד אתי של החברה למתנ"סים
    • על המרכז הקהילתי
    • שותפים לדרך
  • מה אנו עושים
    • המרכז הקהילתי
    • בינוי קהילה
    • תמיכה במרכז הקהילתי
    • תוכניות הליבה
    • תוכניות נוספות
  • המסייעת
  • חדשות ומידע לציבור
    • קול קורא-רוח תרבות
    • החברה למתנ"סים בתקשורת
    • מה חדש
    • הצהרת נגישות
    • סדר טו בשבט
    • נגישות בחברה למתנ"סים
    • לאתר רישום לפעילויות במתנ"סים >>
    • מכרזים, רכש והתקשרויות
    • ממצאי דו"ח מחקר בנושא 'שיפור קהילתיות בקהילות מגוונות'
    • עתודה לניהול -מחזור י' - תהליך הגשת מועמדות
    • חוק חופש המידע, התשנ"ח 1998, פרטי התקשרות עם הממונה על יישום החוק בחברה למתנ"סים
    • ממצאי סקרי דעת קהל : יחס לאנשים עם מגבלה
    • קורס מנהל/ת אתר מתקנים מתנפחים
    • היחידה לפניות הציבור
  • חפש מרכז קהילתי
    • חפש מרכז קהילתי במתנ"ספון
  • קול קורא לפתרונות טכנולוגיים
  • מידע פנים ארגוני
    • מתנ"ספון
    • פתיחת קריאות -תמיכה מחשוב
    • כניסה לפורטל office 365
    • חומרי הדרכה office 365
    • מערכת ת.מ.ר
    • מועדון הטבות לעובדים
    • חוברת חנוכה- מאירים ושרים
    • מידע לעובדי החברה
    • הכשרת בטיחות למרכזים הקהילתיים המפעילים בתי מלאכה
    • כניסה לגלנט
    • כניסה לדיווח נוכחות
    • חומרי הדרכה – משאבי אנוש
    • חוברת מודלים לפעילויות יום האחדות
    • מחקרים ופרסומים
    • מתנסים בחירום
    • לוח החברה
    • כתב עת "בראי המחקר"
    • תאונות אישיות/תביעות
    • דיווח תאונות
    • חידוש ביטוח מתנדבים 2020
    • הזירה העסקית שלנו
  • נרשמים לחוגים
לעמוד הבית

חדשות ומידע לציבור

  • קול קורא-רוח תרבות
  • החברה למתנ"סים בתקשורת
  • מה חדש
    • דוח מחקר בנושא 'שיפור קהילתיות בקהילות גוונות
  • הצהרת נגישות
  • סדר טו בשבט
  • נגישות בחברה למתנ"סים
  • לאתר רישום לפעילויות במתנ"סים >>
  • מכרזים, רכש והתקשרויות
  • ממצאי דו"ח מחקר בנושא 'שיפור קהילתיות בקהילות מגוונות'
  • עתודה לניהול -מחזור י' - תהליך הגשת מועמדות
  • חוק חופש המידע, התשנ"ח 1998, פרטי התקשרות עם הממונה על יישום החוק בחברה למתנ"סים
  • ממצאי סקרי דעת קהל : יחס לאנשים עם מגבלה
  • קורס מנהל/ת אתר מתקנים מתנפחים
  • היחידה לפניות הציבור

אתה נמצא כאן

  • עמוד הבית >
  • חדשות ומידע לציבור >
  • מה חדש

יוזמה דרומית - הכרישים למען הקהילה

בשבוע שעבר הגיע לסיומו שלב מכריע בהאקתון המיזמים החברתיים במחוז דרום, שנערך בשיתוף מינגה. הפרויקט הרחב והמושקע, נבע מתוך צורך קהילתי אשר זוהה על-ידי תושבים אשר רצו לעשות שינוי ואשר נבחנו לעומק על-ידי מנהלי המרכזים הקהילתיים ועל-ידי הצוות המקצועי שליווה את המיזם, וכלל גם את סגנית מנהלת המחוז, את ענת האס ואת רינה קורן.

בתחילת הפרויקט הגישו 18 הצעות מתוכם התקבלו לאחר בחינת הצוות המקצועי, 11 מיזמים. משם יצאו לדרך אל שלב מתקדם, שכלל עבודה לעומק על פיתוח הרעיון, זאת בסיוע מקצועי מקיף שכלל נציגים מהרשות המקומית והמרכז הקהילתי, אנשי עסקים, פעילים ואנשי מקצוע ממינגה.

אל ההאקתון הראשון שנערך בירוחם, אשר במהלכו עבדו הצוותים על הגדרת הצורך, הגיעו 55 אנשים מ-11 מתנ"סים אך בסופו נותרו רק 9, אשר המשיכו את התהליך, תוך ליווי מקצועי צמוד ותמיכה. במסגרת זו עבדו הצוותים על מיקוד הרעיון, ובדקו עד כמה הוא פוגש את הצורך שנולד מתוך הקהילה. בהאקתון השני, נערכה עבודת שטח על המעבר מרעיון למיזם, ובסיומם של שני ימי עבודה מאומצים, הגיעו אל השלב הסופי שישה מיזמים: מיטבוחה – מטבח חברתי בשדרות, מרכז רואג- מרכז קיימות ברהט, משפחה צומחת במדבר - מרכז הורות ברמת נגב , חמישי חברתי בקרית ארבע - מרכז הורים וילדים בשגב שלום ומיזם מיצפאי- מאפייה חברתית במצפה רמון.

"רעיון האצת המיזמים החברתיים נולד מתוך ראיה רחבה על הצרכים האמיתיים בקהילה", מספר דוד שלומי, מנהל תחום יזמות חברתית. "אני מאמין כי המרכזים הקהילתיים בארץ צריכים להעניק מענה לצורך שנולד מתוך הקהילה ולכן, היה חשוב לבחון את הדברים מקרוב ולשמוע את התושבים בכל אחת מהערים במחוז. אני רואה במנהל המרכז הקהילתי כ'ססומגרף חברתי' – הוא זה שבוחן לעומק את הקהילה שלו, יודע לומר מה הצרכים שלה, מה מניע אותה ולמה היא זקוקה בכל יום מחדש, ולכן המיזם הזה חשוב כל כך, מפני שהוא גורם לתושבים למצוא את הפתרון היצירתי מתוך הצורך שמניע אותם. זו בעיני האסטרטגיה ".  

השלב הבא צפוי בחודשים הקרובים, כאשר מכל מחוז בארץ יבחרו 2-3 מיזמים  שיעברו לשלב ההאצה, שיכלול סיוע להצלחת המיזם עם תכנים כגון שיווק, מיתוג, בניית תכנית עסקית, תקציב ועוד.



 

צוות מרכז קהילתי שדרות (הגדל)
הדפס
  • מידע לציבור

    • דרושים
    • דרכי התקשרות
    • איתור עובד/ת חברה
    • מכרזים, רכש והתקשרויות
    • צור קשר
  • אנחנו בתקשורת

    • רשת, רדיו , tv
  • מה חדש

    • לכל הכתבות שלנו
    •  
    •  
    • יוטיוב פייסבוק טוויטר
  • נגישות באתר

    • נגישות

פייסבוק

הכנסו ושתפו

  • עמוד הבית
  • מפת האתר
  • צור קשר
עבור לתוכן העמודהחברה למתנ"סים מרכזים קהילתיים בישראל בע"מ - חל"צ