דלג על בר עליון
בר עליון
לעמוד הבית
דלג על מידע לעובדים
מידע לעובדים

תפיסתנו החינוכית

התפיסה החינוכית בצהרוני החברה למתנ"סים מבוססת על שלושה רכיבים: 

א. מעגלי יחסים – התייחסות המקיפה ארבעה מעגלים הקשורים זה בזה:

מעגל הילדים – כל ילד הוא יחיד וייחודי ויש לו אפשרות לביטוי אישי בתוך מסגרת מאורגנת וברורה.

מעגל הצוותים – צוות מקצועי מתמחה ומרחיב ידע, המחויב לסטנדרטים מקצועיים.

מעגל ההורים – הצוות שותף להורים בחינוך ילדיהם ועל כן מחויב לתקשורת יעילה עימם.

מעגל הקהילה – הצהרון כחלק מהמתנ"ס פועל תוך דיאלוג מתמיד עם מרכיביה השונים של הקהילה. 

ב. גישת ההתאמה ההתפתחותית

גישה המעמידה את הילד והמחנך במרכז התהליך החינוכי. המטרה העומדת בפני המחנך היא לספק לילד הזדמנויות ותנאים ללמידה, המתאימים לו מבחינה התפתחותית.  

גישה זו דוגלת בהתאמת הסביבה החינוכית לרמה ההתפתחותית של הילדים תוך התייחסות לייחודיות כל ילד. 

ג. הגישה האקולוגית

הצהרון פועל בתוך ההקשר החברתי-תרבותי של כל קהילה. בכל צהרון קיים צביון שונה בהתאם למקום בו פועל. מתקיימים קשרים בין הצהרון לסביבות הטבעיות המקיפות את הילדים, כמו: משפחה, מערכת חינוך, רווחה ועוד, במטרה לחבר ביניהן למען רווחת הילדים.  

הגישה החינוכית של רשת הצהרונים "צהרים טובים" משמשת כמצע לחינוך איכותי, כאמצעי לטיפוח רגישות של עובדים ומחנכים בגיל הרך וכפתח להבנה מעמיקה של עולמו והתפתחותו של הילד הצעיר.

עבור לתוכן העמודהחברה למתנ"סים מרכזים קהילתיים בישראל בע"מ - חל"צ